divendres, 24 de setembre del 2010

TECNOLOGIA O METODOLOGIA?

"Els nens han de ser educats no per al present, sinó per a una condició futura. Possiblement millorada, de manera que s'adapti a la idea de humanitat i al destí de l'home."                                                                                                                                     KANT



“¿Per què aquesta magnifica tecnologia científica, que estalvia treball i ens fa la vida més fàcil, ens aporta tan poca felicitat? La resposta és aquesta, simplement: perquè encara no hem après a utilitzar-la amb destinació.”


 ALBERT EINSTEIN

Des dels principis de la humanitat, l’ésser humà sempre ha estat obert a tots els possibles canvis produïts, ja sigui pel propi entorn o per la mateixa societat i la seva necessitat per descobrir tot allò que proporcioni una millora en la seva adaptació i supervivència.  Gràcies a la pròpia capacitat humana aquest fet ha provocat una evolució constant cap a un futur cada cop més digitalitzat. Aquests avenços fruit de la pròpia evolució han suposat importantíssims  canvis en les nostres vides, buscant cada cop, més comoditat a totes les nostres accions i així facilitar i perfeccionar el nostre propi treball i el de tota la societat en conjunt.
Això no significa que tota aquesta evolució sigui positiva per a tothom, sinó que crea una certa polèmica concretament pensant en el futur de la nostra descendència. Tot el que ha pogut crear l’ésser humà pot desencadenar pros i contres, és per això que nosaltres com  a societat hem d’intentar que aquests canvis tecnològics influencien positivament en les vides dels nostres fills. Per això la tecnologia aplicada a l’educació ha d’establir uns límits, ha d’utilitzar una metodologia correcta, ha de disposar d’uns objectius i finalitats i sobretot a d’afavorir i no endarrerir el propi aprenentatge dels nostres fills. Malgrat les adversitats en moltes de les ocasions, de les quals és veu sotmesa la tecnologia,  aplicada a les aules desperta interès entre els seus alumnes i converteix allò que pensaven que solament era per jugar i entretenir en nous recursos per poder aprendre. Per això hem de procurar que les noves tecnologies siguin uns recursos més i no el centre de l'ensenyança,  dels quals puguis aprendre pel treu propi esforç d’una manera més interactiva, fent-hi un ús positiu i no abusiu.
                En definitiva, com a bons educadors i futurs pares hem de saber adaptar-nos als canvis que es van produint al llarg del temps, sense deixar de banda tots aquells recursos que no s’allunyin de la principal finalitat d’ensenyar als nostres alumnes i fills a aprendre per ells mateixos, a través dels seus errors i de la seva pròpia experiència dia rere dia. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada