diumenge, 24 d’octubre del 2010

INVESTIGUEM UNA WEBQUEST?

El model de WEBQUEST va ser desenvolupat per Bernie Dodge en 1995, el qual el va definir així:
“Activitat orientada a la investigació on tota o quasi tota la informació que s’utilitza procedeix de recursos de la web”
Una WEBQUEST és una eina educativa, en la qual és desenvolupen activitats orientades cap a la investigació d’informació en la pròpia xarxa d’Internet.



ELS SEUS OBJECTIUS
Despertar l’interès dels alumnes.
Permetre que l’alumne elabori el seu propi coneixement al mateix temps que porta a terme l’activitat.
 Saber navegar per la web amb una tasca en ment.
Emprar el seu temps d’una forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació.

ELS SEUS ELEMENTS


        PORTADA
 
 Títol atractiu de la temàtica a tractar


         INTRODUC-
CIÓ
 
Establir la gran qüestió i explicar algun tipus d’informació relacionada amb la temàtica de la tasca


           TASCA
 
Resultat final de l’activitat que els alumnes han de portar a terme.


          PROCÉS
 
Descripció dels passos a seguir per a portar a terme les tasques, incloent els diferents recursos d’ajuda.


       AVALUACIÓ
 
Com serà avaluada la realització de les tasques


       CONCLUSIÓ/


   CRÈDITS
 
Animar a continuar amb aquest aprenentatge. També és pot fer una mena de conclusió.
Nomenar qui n’és l’autor de la WEBQUEST.


Exemple: 

TIPUS DE WEBQUEST

  • WebQuests a curt termini:
L'objectiu educacional d'un WebQuest a curt termini és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
Un WebQuest a curt termini es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.



  • WebQuests a llarg termini:
L'objectiu educacional d'un WebQuest es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe. Implica major nombre de tasques, més profundes i elaborades; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica de presentació (power point, pàgina web...)

  • MiniQuest:
Consisteixen en una versió reduïda de les WebQuests, en què només es consideren tres passos: escenari, tasca i producte. Poden ser construïdes per docents experimentats en l'ús d'Internet en 3 o 4 hores i els alumnes les realitzen completament en el transcurs d'una o dues classes com a màxim. Poden ser utilitzades per professors que no compten amb molt de temps o que tot just s'inicien en la creació i aplicació de les WebQuests.

COM CREAR LA WEBQUEST?

A través de:

EXELARNING:   http://exelearning.org
Aquest projecte desenvolupa un codi obert lliurement disponible en creacions d’aplicacions per ajudar als professors i acadèmics en la publicació de continguts web sense la necessitat de dominar HTML o XML. Els arxius creats es poden exportar en el contingut del paquet IMS, SCORM 1.2, IMS o formats comuns cartutx o com a simples pàgines web independents.
Després amb aquest paquet pots crear a través de www.tinet.cat, el qual pots pujar-lo per FTP al seu servidor i et permetrà tenir una pàgina publicada a Internet, que posteriorment podràs donar d'alta als Directoris, bé com a web tinetaire o bé com web d'empresa.

ALGUNS EXEMPLES DE WEBQUEST ELS PODEU TROBAR A: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada